20 Temmuz 2013 Cumartesi

More Than Blue / Hüzünden Öte (2009)

Film izlemeyi sever misiniz? Peki dramdan hoşlanır mısınız? Arkadaşın tabiriyle hönküre hönküre salya sümük ağladığınız bir film oldu mu? Ya da böyle bir filme ihtiyaç duydunuz mu? O zaman bu filmi mutlaka izlemelisiniz.

Güney Kore dizilerinden kopamayacak kadar çok sevsem de, filmleriyle aram pek iyi değildir. Çok nadir izlerim. Ancak şunu söylemem gerekiyor, Koreli senaristler dram konusunda çok ama çok başarılılar... Dramın da dramını yaşatıyorlar. Ve filmi izlerken size sağ gösterirken sol vurabiliyorlar. Bu filmde olduğu gibi...




Film, bir şarkıcı ve menajerinin arabada giderken şoförlerinin taktığı bir müzik cdsini dinleyip, ardından şarkının sahibini araştırmasıyla başlıyor. Şarkıcı ve menajerlerinin ulaştıkları bir adamın şarkının hikayeyi anlatmasıyla da asıl hikayeye geçiş yapılıyor. Yıllar yıllar önce diyerek... Bay K ve Bayan Cream'in hüzünden öte hikayelerini izlemeye başlıyoruz...

Bay K ölmek üzere olan bir kanser hastasıdır ve ölmeden önce yapmak istediği tek şey aşık olduğu kadını evlendirmektir. "Bu adam kafayı mı yemiş!?" demeyin, filmi hüzünden öte yapan şey de o ya işte... Çünkü onun bu acınası hali gerçekten yürek burkuyor. Hatta izlerken benim söylemek istediğim şeyleri Bayan X söylüyor. Hem de hiç sakınmadan, içinden ne geçiyorsa olduğu gibi söylüyor. Çok baba kadındı, hakkını yememek lazım.


“Eğer zaman dursaydı, sen ölmezdin”  

Bayan Cream'in sinir bozucu şımarık halleri deli etse de filmin 2. yarısında tüm o aptallıklarını ve de şımarıklıklarını unutacağınıza emin olabilirsiniz. 


Filmin ilk yarısında sıkılabilirsiniz. Hatta "Bu ne be!" diyerek pat diye çarpı işaretine basabilir ve ekranı kapatabilirsiniz. Sakın ha! Bunu sakın yapmayın, çünkü asıl olay 2. yarıda başlıyor. Şayet sabredip filmin 2. yarısına geçerseniz; durağan giden, kahramanlarını çözdüğünüzü sandığınız ve sonunu tahmin ettiğiniz filmin bir anda sizi nasıl ters köşe ettiğine tanıklık edeceksiniz. Ve olaylar birbir çözülürken, kalbinize bir acı saplanacak ve/veya ağlamaya başlayacaksınız. Çünkü gördüklerinizin aslında gerçekler olmadığını anlayacaksınız.

        
"Açsan yemek yersin, kalbin kırıldıysa ağlarsın.. Eğer mutluysan gülersin, senin gibi kendini tutmazsın.. Gerçekten bu şekilde mi ölmek istiyorsun?" 



"Hayır! Mutlu bir hayat yaşamak istiyorum.. Yarın onunla evlenen kişi olmak istiyorum.. Fakat bu sadece bir rüya.. Hüzünlü bir rüya.. Hayal kurmayı bıraktım.. "


“Kendimle bir anlaşma yaptım.. Eğer arkasını dönerse ona her şeyi anlatacaktım.. Ona sarılacak ve herşeye son verecektim.. Ama K, arkasına bile bakmadı..”  


“ABC vitaminlerinin gerçekte ne olduğunu öğrendiğimde tüm dünyam zifiri karanlık olduğunda ben K’den önce öldüm..” 

Filmi özetleyen video (Türkçe Altyazılı):



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder