20 Temmuz 2013 Cumartesi

Secret Garden

Güney Kore hayranlığımı tetikleyen şey ya müziği ya da dizileri olmuştur. Bugün bir değişiklik yapıp bir diziden bahsetmek istedim. Bu öyle böyle bir dizi değil. Bizim milyon sezon sürerek içimizi bayan türden de değil. Güney Kore dizilerinin en sevdiğim yanı da budur. Dizi başlamadan kaç bölüm olacağını bilirsiniz ve gardınızı ona göre alırsınız. Zaten bir çoğu -istisnalar hariç- 16 ile 24 bölüm arasında değişir. Size bahsedeceğim dizinin adı:

 SECRET GARDEN

Dizide, kendi mağazasının ceo luğunu yapan, yani kibirli patron Kim Joo Won (Hyun Bin)'un, aksiyon dublörü olan Gil Ra Im (Ha Ji Won)'e aşık olmasıyla başlayan trajikomik hikaye anlatılıyor.



Gizli ve oldukça tuhaf bir bahçeye tesadüfen düşmelerinin ardından içtikleri tuhaf şarabın etkisiyle bir sabah uyandıklarında bedenlerinin değiştiğini farkederler. Bu işten nasıl kurtulacaklarını çözmeye çalışırken, bir yandan da birbirlerini tanımaya başlarlar. Ra Im bu zengin züppenin aslında kötü biri olmadığını hatta mükemmel biri olduğunu anlamaya başladığında aslında ona aşık olduğunun da farkına varır. Ama aralarındaki gözle görülür uçurumları aşmak için ikisinin de büyük bir mücadele vermeleri gerekecektir.

Dizi sadece bu iki kişinin olayları üzerine kurulu da değil.



Ünlü bir Hallyu star olan çapkın Oska (Yoon Sang Hyun) ile yönetmen Yoon Seul (Kim Sa Rang) arasında geçmişe dayalı bir aşk hikayesi de izleyiciyi meraklandıran konulardan... İkili geçmişte birbirlerine çok aşık olmuş ama yanlış anlamalar sebebiyle aynı zamanda birbirlerinden nefret etmişler. Dizideki en yaralı aşıklar olan bu çiftleri izlemek de oldukça keyifli...

Dizi senarist ve yönetmenleri öyle akıllı ki, tek bir çift üzerine kurup seyirciyi sıkman yerine iki çift arasında geçişler yaparak diziyi çekici hale getirmiş. 

Hem güldüren, hem ağlatan, hem öfkelendirip, hem heyecanlandıran ender dizi yapımlarından biridir. İki kez izledim ve yine aynı sahnelerde aynı tepkileri verdim. Yine aynı hazzı yaşadım. Her dizi ya da film bunu başaramaz.

Dizide en çok güldüğüm sahnelerden biri hiç şüphesiz Joo Won'un üstündeki pullu eşofmanını tanıtması olmuştu. 


"Bak bu bildiğin eşofmanlara benzermez. İyi bak. 
İtalya'da bir terzi tarafından teker teker..." 



"KJW: Rüyalarında neden hep sinirli ve mutsuzsun?
GRI: Çünkü rüyalarımda sen varsın...
KJW: Öyleyse rüyalarında bile benimleyken mutsuz musun?
GRI: Öyle olsa bile gel... Yarın da gel.. öbür günde.."


Alice Harikalar Diyarı Sendromu:
Bu bir akıl hastalığı.
Bir dürbünün yanlış tarafından bakıyormuşsun gibi.
Bir peri masalında yaşıyormuşsun gibi.
İlginç ve acı veren sendron.
Bu sendroma yakalandığımdan eminim.
Yoksa neden bu sıradan kızla yaşadığım her an masal gibi geliyor!



"Oska: 25 yıl önce 10 yaşındaydım. 15 yıl önce 20. 5 yıl önce 30. Sonra 5 yıl daha geçti... Ama ben hala kendimi 10 yaşında hissediyorum. Neden hala çocuğum?
Gil Ra Im: Çocuk değilsin. Gerçek çocuklar her zaman büyüdüklerini söylerler..."


"Seul: Merak ettiğim için geldim. Yalnız olmaktan iyidir diye düşündüm. Bugün yılbaşı. Mutlu yıllar.
Kurabiye.. yemek ister misin? Pirinç kekleri ve içecekler de var. Kek ister misin?
Oska: Evet."


"Seul: Bir kadın, sıradan birisiyken bir kraliçe olabilir... Asil bir kadın ise, bir hizmetçiye dönüşebilir... Bu, sevdiği adamın kendisine nasıl davrandığına bağlıdır."



"Başka bir adamı sevme. Sadece beni düşünerek yaşa. Choi Woo Young abimle çok yakınlaşma. Bu bir emirdir. Tüm yaşamım boyunca aldığım en bencilce karar bu olabilir ama bu cemiyet liderinin kararı. Kararıma saygı göster lütfen. Her zaman muhteşem Gil Ra Im, gelecekte de muhteşem olmalısın. Seni delice özleyeceğim. Seni Seviyorum."


Dizinin OST'leri de ayrı ayrı güzeldir. Özellikle That ManThat Woman ve Here I Am... Ama benim en sevdiğim BOIS.. Ne zaman dinlesem ağlayasım geliyor..

3 yorum:

  1. Bir kaç yıl önce bir alışveriş merkezinin kitap ve müzik bölümünde tanıştım bu grupla.Çalan müzik nedir diye sordum ve hemen aldım.Müzikleri harika.

    YanıtlaSil
  2. Secret Garden diye bir grup var Norveçli ondan bahsediyor galiba. Harika bir diziydi. Bundan önce böyle bir dizi yapılmadı bundan sonra da yapılamaz herhalde.

    YanıtlaSil