13 Ekim 2013 Pazar

Jojo Moyes - Senden Önce Ben


Öfkeliyim, üzgünüm, karaları bağladım..
Gece saat 1:00 gibi kitabı bitirdim ve ardından öfke ve üzüntü karışımı duygular sebebiyle uzun süre uyuyamadım. Son çeyrekte kitap resmen kocaman ağır bir yumruğu suratıma indirdi. Sanırım fazla umutlanmıştım. (Ne aptallık ama!) Böyle olmamalıydı. Evet okuyucuları acındırmak ve etkilemek adına (hatta prim yapmak adına) böyle bir son bekliyordum ama ahh o umut dedikleri şey... 
Ne zaman böyle kitaplar okusam, uzun süre etkisinden kurtulamıyorum. Bütün gece rüyamda Will'i hayata döndürmeye çalışan Lou'ydum.. Gerisini siz düşünün. 
Her seferinde, bir daha asla kitap karakterleriyle aramda duygusal bağ kurmayacağıma dair sözler veriyor ama maalesef bu sözümü tutamıyorum. 
Okurken ağladım mı? 
Hayır. 
Ancak nefesim kesildi, konuşamayacağımı hissettiğim zamanlar oldu. Hatta bazı günler metroda okurken o kadar kötü hissettim ki.. Sanki işe değil de Will'e bakmaya gidiyormuşum gibi..
Bir kısım da o kadar öfkelendim ki kitabı 24 saat boyunca elime almadım.
Şimdi siz dersiniz ki; o kadar da abartma! Merak etmeyin, zaten kitabın abartılacak bir şeyi yok. Ben sadece başka bir hayat üzerinde, olsaydı ne hissederdim diye düşünürken buldum kendimi.. 
Empati. 
Kötüydü ve ben kötüydüm.. 
Okuyanlar beni belki biraz anlayacaktır, çıktıkları tatilin son gününden itibaren vurgun yedim. 
Duygusal ve psikolojik olarak çökmüş bir süreç içerisindeyseniz okumayın bu kitabı. 
Ben okuduğum için pişman mıyım? 
Hayır.. 
Ama okumasaydım daha iyi olabilirdi belki..

Ve Will, çok kötüsün!! 
Lou'ya bunu yaşatmaya hakkın yoktu!!


2 yorum:

  1. Pegasus Yayınları'nın kitaplarında bir ön yargı oluşmaya başladı bende. Neredeyse her yeni çıkan kitaplarına, o kadar fazla reklam yapıyorlar ki, kitap kötü olduğundan reklamla satmaya çalışıyorlarmış gibi düşünüyorum artık. Bilmiyorum belki de ben de bir sorun vardır ama Bir Gün adlı kitap için de büyük reklam kampanyası yapıldı, ben de bu reklam kampanyaları sonucu aldım ve hiç beğenmedim.

    Fakat o kadar da ön yargılı olmamak lazım herhalde, yorumlarına güvendiğim siz ve sizin gibi arkadaşlardan, Senden Önce Ben'i okuyan çoğu kişi beğenmiş. Sanırım Pegasus'un çok satan kitaplarına bir şans daha verme zamanı gelmiş. :)

    YanıtlaSil
  2. Pegasus Yayınları'nın reklam mevzusunda size kesinlikle katılıyorum. Bir de benim popüler olan şeylere karşı soğuk tutumum da eklenince, durum vahim bir hal alıyor. Bir Gün adlı kitabı okumadım ama uyarlama filmini izlemiştim. Şayet kitabı da filmi gibiyse zaman kaybı olacaktır sanırım. Bu kitabı da büyük ihtimalle okumazdım. Ki zaten kitabı ben almadım, hediye olarak geldi.

    Ancak şu var ki, kitap bir aşk romanı gibi algılansa da önemli sorunlara da vurgu yapıyor. Harika bir hayatı olan genç bir iş adamının geçirdiği kaza ile hayatının nasıl tersine döndüğü, bir felçli olarak nelere maruz kaldığını anlatıyor. Kısacası felçli bir insanın psikolojisini anlatıyor. Sırf bu sebeple bile kitap okumaya değer. :)

    YanıtlaSil