3 Ocak 2015 Cumartesi

2014'te Neler Okudum?

Film izleme listemi paylaşmışken, kitap okuma listemi paylaşmasam olmazdı. Aslında aklımda böyle bir liste hazırlama fikri yoktu. O yüzden listem okuma sırasına göre gitmiyor. Bu yıl benim için okuma açısından oldukça iyi geçtiğini belirteyim. Normalde 30 kitap hedefi koyup hedefi tamamlayamadan yılı kapatırdım. Ama bu yıl hedeflerimin üstünde bir okuma ile geçti. Toplamda 53 kitap okumuşum. Bunları çeşitlendirecek olursak, roman çoğunlukta olmakla birlikte, biyografi, şiir, hikaye, deneme ve tiyatro kitapları da 2014 okuma listemde mevcut. Elbette yarım bıraktığım kitaplar da oldu. O kısmı geçiyorum. :P

Film listemde olduğu gibi bu listede de yıldızlarla 5 üzerinden puanlama yaptım. Bu tamamen benim fikrime, zevkime dayalı bir puanlama olmuştur. Onu da belirteyim.



İşte benim 2014'te okuduklarım:

1. Nazan Bekiroğlu - Nar / 
2. Nazan Bekiroğlu - İsimle Ateş Arasında / 
3. Emrah Serbes - Hikayem Paramparça / 
4. Emrah Serbes - Erken Kaybedenler / 
5. Emrah Serbes - Her Temas İz Bırakır / Behzat Ç. / 
6. Hakim Türkmen - Beyinsiz Adam/ 
7. Sinan Sülün - Karahindiba / 
8. Sibel Eraslan - Aişe (r.a) / 
9. Yaşar Kemal - Tek Kanatlı Kuş / 
10. Murathan Mungan - Bir Garip Orhan Veli / 
11. Aslı Erdoğan - Kabuk Adam / 
12. Zülfü Livaneli - Son Ada / 
13. Ayfer Tunç - Aziz Bey Hadisesi / 
14. Selim İleri - Annem İçin / 
15. Selim İleri - Mel'un / 
16. Cahit Zarifoğlu - Yedi Güzel Adam / 
17. Cahit Zarifoğlu - Yaşamak / 
18. Necip Fazıl Kısakürek - Aynadaki Yalan / 
19. Necip Fazıl Kısakürek - Reis Bey / 
20. Ahmed Günbay Yıldız - Sahibini Arayan Mektuplar / 
21. Ercan Kesal - Peri Gazozu / 
22. Murat Menteş - Korkma Ben Varım / 
23. Yekta Kopan - Bir De Baktım Yoksun / 
24. Barış Bıçakçı - Baharda Yine Geliriz /
25. Enis Batur - Kitap Evi / 
26. Ali Ural - Posta Kutusundaki Mızıka / 
27. Halide Edip Adıvar - Kalp Ağrısı / 
28. Tezer Özlü - Yaşamın Ucuna Yolculuk / 
29. Oruç Aruoba - İle / 
30. Didem Madak - Ah'lar Ağacı / 
31. Birhan Keskin - Yol / 
32. Birhan Keskin - Kim Bağışlayacak Beni / 
33. W. Shakespeare - Macbeth / 
34. W. Shakespeare - Bir Yaz Gecesi Rüyası / 
35. Dostoyevski - Beyaz Geceler / 
36. Albert Camus - Yabancı / 
37. Virginia Woolf - Mrs. Dalloway / 
38. Robin Sloan - 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı / 
39. Jack London - Martin Eden / 
40. Sadık Hidayet - Kör Baykuş / 
41. Kerstin Gier - Yakut Kırmızı / 
42. Kerstin Gier - Safir Mavi / 
43. Kerstin Gier - Zümrüt Yeşil / 
44. Colleen Hoover - Umutsuz / 
45. Colleen Hoover - Yeni Bir Umut / 
46. Sarah Jio - Mart Menekşeleri / 
47. Jojo Moyes - Sevgilimden Son Mektup / 
48. Jan-Philipp Sendker - Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır, / 
49. Nojoud Ali - Ben Nojoud, 10 Yaşında Bir Dulum / 
50. Elliot Engel - Oscar Nasıl Wilde Oldu? / 
51. Suzanne Collins - Alaycı Kuş / 
52. Orhan Pamuk - Babamın Bavulu / 
53. Samed Behrengi - Küçük Kara Balık / 


4 yorum:

  1. Bi yilda 53 kitap maasallah, cok imrendim :) Sizden özenip ben de bi yil sonu envanteri yaptim neler okunmus izlenmis vs. cok da iyi oldu :) Bu listeler benim okuma listelerimi de sekillendirmeme yardimci olacak, tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde ben de o kadar okuyamıyordum. 2014 te bu bir ilkti. :) Sizin listenizi de görmek isterim. :)

      Sil
    2. Bu yil benim bilanco berbat :( Sadece bes rakamla 5 kitap bitirebilmisim. Ama bunun bile farkina varmak iyi bi yerde, neler okumusum izlemisim dinlemisim, nelerden gecmisim, zihin jimnastigi oldu bana. Mezun olayim ilk is eksiklerimi tamamlamaya basliycam :)

      Sil
    3. Öğrenciyken öyle oluyor maalesef. Ben de senden farklı değildim o zamanlar. Mezun olunca tadını çıkarırsın inşallah. :)

      Sil