31 Ocak 2015 Cumartesi

The Imitation Game / Yapay Oyun (2014)

"Şimdi söyle bana; ben bir makine miyim, insan mıyım? 
Bir savaş kahramanı mıyım? Yoksa bir suçlu muyum?"



Türkiye'de 20 Şubatta vizyona girmesi beklenen filmi pek tabi dayanamayıp izlemiş bulunuyorum. 
Matematik dehası Alan Turing'in hayatının anlatıldığı filmde, 2. Dünya Savaşı sırasında bir grup adamın bir araya gelerek Almanların enigma kodunu kırması konu ediliyor. 

Filmin tamamı Alan'ın bu kodu kırmak için bir makine üretmeye çalışmasıyla geçiyor. Aynı zamanda Alan'ın özel hayatına da yer veriliyor. Eşcinselliğinin konu edilmesi gibi. 

Filmi izlerken Benedict Cumberbatch'ın performansına hayran kalmamak elde değildi. Keira Knightley Alan'ın nişanlısı rolündeydi ve çok sevimliydi. 

Film bir nevi Alan için iade-i itibar gibi görünüyor. Yine de güzel bir filmdi. 
Zaten zeka üzerine kurulu filmleri hep sevmişimdir. 
Sizlere de gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Filmin fragmanı:

http://youtu.be/89-FvBaIAfc

2 yorum:

  1. filmi çok vasat buldum; ben böyle büyük adamlara dair filmlerin veya böyle büyük konuların çook ince elenip sık dokunarak çekilmesi gerektiğini düşünüyorum. yazık mevzu sıradan bir holywood filmine harcanmış. bence Turing'in hayatı 1 filme sıkıştırılamaz; dönem dönem çeksen 10 film eder. çok hafife alınmış çok içim acıdı valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turing'in hayatı olarak düşününce yetersiz gelecektir evet ama ben izlerken o çerçeveden değerlendirmedim. O yüzden benim için güzel bir filmdi. :)

      Sil