24 Ocak 2015 Cumartesi

Whiplash (2015)

"İngilizcede -aferin- den daha zararlı bir kelime yoktur."



2015 Oscar'da En İyi Film kategorisinde aday gösterilen ve şu sıralar da Türkiye'de vizyonda olan Whiplash'ı bir arkadaşın tavsiyesi üzerine izledim geçenlerde. 

Aslında filmin konusu basit: 
Çocukluğundan beri bateri çalan ve hayali büyük müzisyenlerin arasına ismini yazdırmak olan bir üniversite öğrenci ile kendi Charlie Parker'ını arayan bir hoca. Ve bolca caz müziği...
Ama bu kadar basit görünen bir filmi nasıl oluyor da Oscar'da aday gösteriyorlar?
Elbette ki yönetmen farkıyla.
Bana göre görsel şölen ve müzik birleştiğinde film tadından yenmez oldu.

Film çoğu yerde dram müzikal olarak geçse de bana göre bir çok gerilim filminden üstün bir gerilim filmiydi. Oyuncular da harikaydı. Özellikle Fletcher rolündeki J.K. Simmons role kendini öylesine kaptırmıştı ki, izlerken bir canavara dönüştü resmen! 
Filmi izlerken gerilim izleyiciyi öyle bir sarıyor ki, film bitene kadar pür dikkat kesiliyor insan.
Ve final!
"Ne oluyoruz yaa!!" dedirten türdendi.

Bir çok yorumcu film için başyapıt demiş. Ben başyapıt olarak değerlendirme konusunda şüpheliyim ancak kesinlikle güzel bir filmdi. Bateri sesi bir süre sonra belki (!) başınızı ağrıtabilir (:P) ama ben izlemenizi tavsiye ederim. 

Filmin fragmanı:

http://youtu.be/7d_jQycdQGo


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder