3 Ocak 2016 Pazar

Kosmos

- Güzeller güzeli, yüreğim şimdi bak, parmaklarımdan damlayacak. Şimdi bak, içimin oynaması benden rüzgar çıkaracak. Sen, sen, senin adın var mı?
+ Adım, Neptün olsun. 
- Senin adın Neptün olsun, benim de Kosmos. Sol elin başımın altında olsun, sağ da beni kucaklasın.


Şimdiye kadar izlediğim en ilginç, en tuhaf ve bir o kadar da etkileyici filmlerden biriydi Kosmos.
İnternette çok fazla denk geldiğim ama sürekli ertelediğim filmi 2 ay kadar önce izledim. 
Film boyunca, sürekli bir bir ses var. Önce filmi bozuk sandım, netten başka videolara falan baktım ama sonra farkettim ki meğer o sesler filmin kendi sesiymiş. 


"Herkesin başına her şey aynı şekilde geliyor; iyiyle kötünün, cömertle cömert olmayanın başına gelen şey aynı; iyi adam nasılsa suç işleyen de öyle; yemin edenle yeminden korkan aynı birbiri gibi. Hayatta her şeyde bela şu ki, herkesin başına gelen şey aynı; hem de insanoğlunun yüreği kötülükle dolu ve ömürlerinin devamınca yüreklerinde delilik var ve ondan sonra ölülere katılıyorlar. Çünkü bütün yaşananlarla beraber olan için ümit var. Çünkü sağ köpek ölü aslandan iyidir. Çünkü yaşayanlar biliyorlar ki öleceklerdir; fakat ölüler bir şey bilmez, ve artık onlar için bir ödül yok, çünkü onların anılması unutulmuş."


İlginç hatta bana göre ürkütücü bir kasabaya, nerden geldiği belli olmayan mucizevi bir adamın kasabadaki olaylarını, daha çok insan hakkındaki derslerini anlatan film. Kendine Kosmos diyen bu adamın her repliğinden bir film çıkar sanırım. Kosmos ile Neptün'ün iletişim şekli ise bildiğim ama şimdiye kadar  merak edip araştırmadığım Şaman konusu üzerine işlenmişti. Filmin bir diğer ayrıntısı, filmde zaman kavramının olmamasıydı. Kosmos ne zaman geldi, ne zaman gitti, kasabada ne kadar kaldı bunu hesaplamak zor. 

Bilinmeyen kasabaya ansızın gelip, şekerden ve çaydan başka bir şey yiyip içmeyen, kasabalılara mucizeler dağıtıp, aşkı arayan Kosmos'un hikayesi aldığı ödülü haketmiş bir yapım. Özellikle oyunculuğunu çok sevdiğim Sermet Yeşil, Kosmos karakterine cuk oturmuş bence. 

Filmi izlemek için zamanlamamın çok iyi olduğunu düşündüm ben. Ne geç kalmıştım, ne de erkendi.
Herkesin seveceği bir film değil, ama ben yine de izlemenizi tavsiye ediyorum. :)

Ve sizi filmin en şahane, en etkileyici sahnesiyle başbaşa bırakıyorum:

https://youtu.be/rQSL2r17Okc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder