8 Ocak 2016 Cuma

Lewis Carroll - Alice'in Harikalar Diyarındaki Maceraları

"Ben deli değilim. Sadece benim gerçekliğim sizinkinden farklı."



Alice Harikalar Diyarında masalı bir çoğumuz için unutulmaz, efsane masallardan biridir hiç kuşkusuz. Çoğumuz için kitabından ziyade filmi ya da çizgi filmi ile hayatımıza girmiş olsa da sonuç olarak hepimiz konusunu, olayları az çok biliyoruz. 

Ablasının dizinde uyuya kalan Alice, rüyasında tuhaf bir tavşan görür ve onun peşinden gider. Tavşanın peşinden bir deliğe girer ve kendini çok farklı bir dünyada bulur. Kitapta bu harikalar diyarında Alice'nin başından geçen maceraları okuruz.

Daha önce Can Yayınları'ndan çıkmış olan Alice Harikalar Ülkesinde çocuk kitabını okumuştum. Benim aradığım kitap aslında büyükler için olan kitaptı. Norgunk Yayınları'ndan çıkmış olan bu kitabı da hem o düşünceyle hem de Kış Okuma Şenliği'nde yasaklanmış kitap kategorisine uygun gördüğüm için alıp okudum. Netten sipariş verdiğim için maalesef içeriğine bakma şansım olmamıştı.

Ve ben ilk kez, "keşke kitabı kitapçıdan alsaydım ve almadan önce inceleyebilseydim" dedim. Netten sürekli kitap alıyorum ama ilk kez pişman oldum. Nedenine gelirsek;
Öncelikle, kitap içindeki illüstrasyonlar çok kötüydü. Hayal gücünden eser yoktu. Hadi bunu geçtim. Çok üzgünüm ama çevirmen faciası yaşamıştı bana göre. Çünkü kitap özgününden çevirilmemiş, bildiğin Türkçeleştirilmişti. 

Bknz: "Nato kafa nato mermer!"


Ve benim en sinir olduğum hatta başka kitaplarda da denk geldiğimde kitaptan soğumama neden olan en büyük hata: kitaptaki bütün "ŞEY"ler birleşik yazılmıştı!!! 
Canım editör, sen o diplomayı nerden aldın?

Maalesef bu yayınevinden çıkmış bu kitabı kimseye tavsiye etmiyorum. İlle de okumak istiyorsanız, Can Yayınları'ndan alın, güzel güzel okuyun.

*


"Nereye gittiğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin bir önemi yok."


2 yorum:

  1. En sevdiğim çocuk romanlarından biridir. Böyle kurban gitmiş çeviriye, özensizliğe, üzüldüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim, güzel çeviri bulabilirsem başka bir yayınevinden alıp tekrar okuyacağım.

      Sil