13 Mart 2016 Pazar

Big Fish / Büyük Balık

"Kader döner dolaşır ve insanı gafil avlar." 


Çok konuşulan, çok abartılan filmlerden ve kitaplardan hatta bütün her şeyden şöyle bir adım geri dururum hep. İçinde bir bit yeniği varmış gibi gelir. Popüler ve moda olan şeyleri oldum olası sevmemişimdir zaten. Huyum kurusun. (ya da kurumasın)

Bu filmi izlemeyi de sırf bu sebeplerle hep ertelemiştim. Ancak bu aralar Tim Burton filmlerindeki eksiklerimi tamamlamak istiyorum, buna istinaden ilk olarak Big Fish izleyeyim dedim. İzlediğim diğer Tim Burton filmlerinden biraz farklıydı sanki, diğer filmlerdeki gotik hava yoktu. Güzel bir filmdi ama ben çok büyük bir beklentiyle izlediğimden olsa gerek, abartılacak kadar şahane bir film olduğunu söyleyemeyeceğim.


Film Will'in ölmek üzere olan babası Edward Bloom'un ağırlaştığını öğrenip, eşiyle birlikte Alabama'daki anne ve babasının yanına gitmesiyle başlar. Edward Bloom kendi hayat hikayesini abartı ve fantastik şekilde anlatmaya başlar. 

Görsel açıdan ve müzikleriyle beni mutlu eden, sonlara doğru da gözlerimin dolmasına sebep olan film eleştirmenler tarafından Tim Burton'ın başyapıtı olarak gösteriliyormuş. Bir çok dalda aday gösterilmiş ancak ödül alamamış. İlginç. Hala izlemeyenleriniz varsa, bu kült filmi izleyin derim. 

4 yorum:

  1. filmini de izledim, kitabını da okudum.
    ikisinden de pek keyif aldığımı söyleyemem.
    zaten filmi zor tanıdım, kitapla çok az ilgisi var. neden bu denli tanınmayacak kadar değiştirmişler ona da anlam veremedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı da mı varmış? :s bilmiyordum..

      Sil
  2. Kitabını çok büyük beklentilerle okumuş ve pek keyif alamamıştım, üzerine filmi izleyince, film büyüleyici gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için büyüleyici olduğunu söylemek zor. :)

      Sil